Kamala Harris

Tobi talar / Permalink / 0
Val i Sverige idag. Och det blir nog ganska okej oavsett om det blir Löfven eller Kristersson som blir statsminister. Bara SD får så lite inflytande som möjligt blir jag nöjd.
Just nu är jag mer intresserad av det amerikanska mellanårsvalet och det kommande presidentvalet. Och jag har letat febrilt efter en riktigt vass demokratisk kandidat att heja på. 
Gubbar som John Kerry, Joe Biden och Bernie Sanders skulle bli bra ministrar men känns inte som några framtidshopp. Elisabeth Warren likaså. Jag är ett fan av Michael Avenatti, men som president? Nja, knappast va. Caroline Kennedy vore kul, men där har nog tåget gått. Beto O´Rourke och Andrew Gillum måste nog stå på tillväxt ett tag till.
Men nu har jag äntligen hittat min kandidat: Kamala Harris!
Hon har allt. Hon är i perfekt ålder. Hon är karismatisk. Hon har den politiska erfarenheten. Hon har intellektet. Hon har personligheten. Hon har meriterna. Hon har de rätta värderingarna - och hon har stake!
Kamala Harris 2020!
j
Till top