Mitt Spotify 2019

På skiva / Permalink / 1
Då har statistiken kommit från Spotify vilka artister jag lyssnade mest på under 2019. Etta blev...Sonic Surf City!
Inte så oväntat kanske, det hade jag nästan på känn.
Tvåa blev...Kennelklubben!
Känns också rätt, jag tycker att deras platta är årets bästa skiva (även om den kom i mellandagarna förra året).
Trea blev...Psychotic Youth!
Okej, jag lyssnade en del på deras senaste skiva men nästan inget i övrigt. Men visst, det är ett band jag gillar.
Fyra blev...Vinnarcirkeln!
Va fan? Jag minns inte att jag lyssnat på dem överhuvudtaget. Måste hänga ihop med nån recension eller så.
Femma blev...Volbeat!
Vad är det som pågår? Jag lyssnar ju aldrig på Volbeat, kan detta verkligen stämma? Jag tror aldrig jag frivilligt satt på Volbeat.
 
När det gäller mest spelade låtar så har Kennelklubben fyra på topp fem. Den femte är "1984" med gruppen 1984. Det känns helt rimligt.
 
Den artist jag lyssnat mest på under det senaste decenniet är Magnus Uggla. Det känns också rimligt. Därefter Wilmer X, Bête Noire, Sonic Surf City och Gyllene Tider.
Mest spelade låtar under decenniet är lite pinsamt fyra Bête Noire-låtar samt "Det känns perfekt" från "Bilar 2". Och ja, det känns perfekt.
#1 - - Bill :

Det mest pinsamma måste ju ändå vara Volbeat. Jag menar, herregud, Volbeat.

Till top