Vol-au-vent-fest med Dr Helg

Fest & sånt / Permalink / 0
Jo, det finns som bekant en bedragare därute, en man som kallar sig Dr Helg och öppnar sin mottagning på fredagseftermiddagen med varm bastu, kall dryck och bra musik. Bedragaren hävdar att det är han som är original-Dr Helg, och det må så vara, men jag vill då svara med att jag är den rättmätiga Dr Helg för jag håller mottagningen öppen HELA helgen och inte bara på fredagen
Så när bedragar-Dr Helg lämnade mottagningen och gick på rockklubb på lördagen så laddade jag upp med rökt ost och rödvin, och gick sedan ner i bastun.
Sen blev det Vol-au-vent-kalas!
Som alla vet är vol-au-vent hetare än nånsin 2019, och så efterfrågat att det är svårt att hitta butiker som har kvar några vol-au-vent på hyllorna eftersom de säljer slut så snabbt. I lördags fick jag återigen en förfrågan om var man hittar vol-au-vent, folk är som tokiga och vill få tag i denna delikatess till varje pris.
På söndagen fortsatte helgfesteriet med smörgåstårta och blåskonsert. Slå det om du kan - bedragar-Dr Helg!
Till top