Stancuary cities...

Politik / Permalink / 0
Jag ger snart upp de här nattmanglingarna. Super Bowl var väl halvokej men Iowa-valet var ju en katastrof som fortfarande inte är klart och inatt höll Trump sitt State of the union-tal. Det var outhärdligt och jag var tvungen att stänga av.
Till att börja med var det fruktansvärt tråkigt. Samma gamla "jag, jag, jag", samma gamla lögner, samma gamla "USA is beeing respected again". Men värst var nog den absurda sekt-stämningen där republikanerna gav stående ovationer....EFTER VARENDA J-A MENING som Trump sa.
Jag hade tänkt att söndagens (förmodligen svintråkiga) Oscarsgala skulle bli säsongens sista nattmangling, men redan på tisdag har vi primärval i New Hampshire och sedan följer Nevada och South Carolina innan det är dags för Super Tuesday den 3 mars. Och sen fortsätter det att rulla på med primärval och debatter ända fram till Demokraternas konvent i juli.
Och sen börjar presidentvalet på allvar.
Så jag kommer nog sitta upp några nätter till...
 
Till top