Goodbye London

Resa / Permalink / 0
Egentligen var jag på jakt efter en Sheperd´s pie men det hittade jag ingen så det fick bli fish & chips igen. Och en Camden Hells Lager - igen.
Hann med en hel del på denna Londontripp, men en del fick jag stryka. Bland annat Madame Tussauds, 221b Baker street, Abbey Road-övergångsstället, Camden market och att gå på Agatha Christie-pjäsen "Råttfällan". Men då har man ju iallafall nånting att göra nästa Londonbesök.
Jag gillade som sagt London väldigt mycket. En cool mix av gammalt och hippt. Ett levande centrum med massor av småbutiker och pubar. Folk bor inne i centrum, och det är inte bara en massa kontorsbyggnader. Jäkligt fin stad och jäkligt mysig. Rent och fräscht, en pampig storstad fast ändå väldigt intim. Nästan inga tiggare/uteliggare, och väldigt lite trafik. Och det är nästan bara bussar och taxibilar. Dessutom tyckte jag att stan kändes avslappnad och inte så stressig som många andra storstäder.
Betyg på London: 5 av 5
Kanske hade jag tröttnat på pubar, fish&chips och andra typiska Londonklichéer om jag stannat längre, men för en sån här kortresa var det perfekt att bocka av allt på listan.
Okej, efter en riktig english breakfast var det dags att checka ut och hoppa på Heathrow express. Men något säger mig att det inte dröjer ytterligare 35 år innan jag är tillbaka i Storbritannien...
For England, James!
Till top