På skiva: Park Hotell

På skiva / Permalink / 0
Park Hotell

"The guest who stayed forever"

Glory Records/ BD Pop
 
Vet inte ens om det här är ett album eller vad man ska kalla det. Park Hotells förstlingsverk kommer i ett konvolut med två skivor varav den första innehåller fyra låtar och den andra två låtar och två videor.

Bandet kommer från Luleå och har anknytning till både Bear Quartet och MABD och på första skivan låter man ungefär som ditt genomsnittliga norrländska popband.

Park Hotell sjunger om "teenage poetry", gitarrtoner spretar och jag flyttas tillbaka till det tidiga 90-talets svenska popscen när Popundret utnämndes till Skellefteås The Smiths.

Hiten "Low on resistance" är dock mer elektroniskt dansant i stil med (saligt insomnade) Le Sport.

Men lika svårt som jag har att kategorisera skivformatet, lika svårt har jag att definiera det unikt Park Hotellska. Kanske för att det inte finns något?

Jag gillar vad jag hör, men man har definitivt hört det förut. Park Hotell är inget band som kommer finnas som ämne på "Jeopardy!" om några år, deras uttryck är för vagt och ointressant. Och sticker man inte ut spelar det ingen roll att både ljudbild och hantverk är okanderligt. 

Betyg: 2/5
Till top