Tillbaka på brottsplatsen

Tobi talar / Permalink / 0
bill
Igår gick jag och Bill till Wokhörnan för att se om det hade ryckt upp sig. Det hade det inte. Det hade faktiskt blivit ÄNNU värre.
Jag har ju länge klagat på den usla servicen och den tjuriga personalen. Senast jag var där (typ ett halvår sen) slutade det med att jag och Lisa drog en springnota när vi inte hade fått maten efter 1, 5 timme. Ölen tog för övrigt 30 minuter och tre tillsägningar att få. Och det trots att det var mindre än tio gäster i lokalen.
Men så illa kunde det väl ändå inte vara nu när man återvände till brottsplatsen? Jodå...

Till att börja med har dom slutat med Zeunerts som stor stark. Det var ju Zeunerts-ölen som var halva grejen med Wokis. Nu tror jag vi fick äckel-Sofiero istället.
Sen när vi skulle beställa den gamla vanliga grillpettstallriken så hade dom slutat med den också. "Råvarupriserna har gått upp", förklarade servitören.
Det konstiga var att inga andra rätter på menyn hade gått upp i pris, eller tagits bort. Vi blev inte heller erbjudna att beställa nåt annat. Jag hade till och med kunnat betala mer bara för att få just det grillspettet, men det gick alltså inte heller.
Dessutom undrar man ju när dom ska öppna nattklubben i källaren som stått färdiginredd och klar i ett år nu.
Nä, Wokhörnan har definitivt gjort sitt, tyvärr.
...och Bull
Sen dök Zelle upp, men honom tappade vi bort på 55:an. Sen kom Burra och vi hamnade på L´Orient (som vanligt). 
Till top