Tv-krönika (14/3-08)

TV / Permalink / 0

2 ½ män i kjol

 

Jag tror aldrig att jag har sett ett avsnitt av komediserien "2 ½ män". Så igår var det dags. 19.00 slog jag på TV 3 och bänkade mig. Jag hade inga förväntningar eller förkunskaper. Det enda jag visste var att det var en amerikansk komediserie och av dem går det tretton på dussinet.

Snart visar det sig att Charlie Sheen har en av huvudrollerna, hur många komediserier är han med i egentligen?

Kvällens avsnitt handlar om hur de två huvudrollskillarna plötsligt misstas för att vara bögar och till och med börjar tro det själva. Det borde vara ett uttjatat grepp och det kryllar av enkla poänger, ändå är det riktigt roligt. Varför är det så skoj med bögnoja och män med kvinnliga manér?

Det var roligt i "Seinfeld" ("..inte för att det är något fel med det..."), det var roligt när Filip & Fredrik skämtade om att Nalle Knutsons adopterade indier skulle bli en "receiver" och det var roligt redan när Tony Curtis och Jack Lemon klädde sig i kvinnokläder i "I hetaste laget".

Tror jag måste forska i det där.

 

IKVÄLL SER JAG: "National Treasure" på Femman

IN MED: Eddie Shoestring och Ardis

SPÄNNANDE TITEL: "Kvinnor, skägg och vax", på Trean inatt.

JAG KRÄVER: Tillbaka med "Casanova". Och jag vill vara med.

Till top