Ressugen

Resa / Permalink / 8

Nya numret av Nolltretton kommer att ha resor som tema och jag har bland annat snackat med folk på Resia och Norrköpings flygplats.
Och det värsta med att prata och skriva om resor hela dagarna är att man blir så rysligt ressugen. Jag har redan börjat kolla runt lite inför vinterns långresa plus lite weekendresor och annat.

Högst på listan just nu:
New York (långweekend i höst)
Sydafrika (typ 3 veckor i vinter)
Taiwan (en vecka i samband med Sydostasienresa i vinter)
Riga eller Tallin (båtresa och stanna någon extradag)
Lissabon (weekend)

Två eller tre av dom blir det sannolikt. Andra resor med på listan är även:
London (weekend, närsomhelst)
Dubai (stopp på väg till BKK i vinter)
Filippinerna (kombinerat med BKK och Taiwan?)
Dublin (weekend)
Polen (hälsa på Sofia F)
Hamburg (weekend)
Brügge (weekend, senhöst)

Nu är bara frågan hur man ska hinna med allt detta...
#1 - - Åsa:

Ja tack, jag vill oxå åka till Sydafrika! Australien, och/eller Vietnam skulle inte heller sitta fel...inte heller USA när jag tänker efter...Nu blev jag oxå ressugen, men det får vänta läääänge.

/Å.

#2 - - Mr Shield:

Jag drar till Las Vegas i juli, häng på dit.

#3 - - Mr Shield:

För övrigt för er som inte visste det är Lag Vegas sjukt billigt när det gäller hotell och mat. De satsar på att få dit folket och sedan tjäna pengarna på spelet.



Bor man på Riviera (ligger på strippen) kan du bo för $19/natt! De har även "All day buffet" för $7.99. Då kan du äta där hela dagen hur mycket du vill både frukost, lunch och middag.



Vill man lyxa till det och bo på Caesars Palace (jag kommer bo där)kostar ett deluxerum lika mycket som det billigaste rummet på Scandic Väst Linköping.



Jag stannar två veckor och kommer köra klassikerna med Hoover dam, Grand Canyon och Valley of fire och så en jäkla massa party förståss.

#4 - - Wester:

jag bodde på "The Palazzo" när jag var i Vegas senast. det sitter ihop med "Venetian" och gör att det är ett helt sjukt hotel komplex.



Så skall du gå på nattklubben Lavo där, vi hade sjukt roligt.



Caesars Palace har ju blivit lite ruffigt :-)



#5 - - Anonym:

Mr Shield...jag gjorde den resan nu i april. bodde på ceasars också. spelade en hel del poker. PR

#6 - - Anonym:

kan rekomendera pokern på Tresure Island....

#7 - - Bill:

Jag gick faktiskt vilse inne på Palazzo/Venetian, hade enorma problem att hitta ut därifrån.

#8 - - P:sson:

Är PÅ till NY! Kom inte iväg nu i maj som det var tänkt....

Till top