Pa plats i Kapstaden

Resa / Permalink / 3

Da har man overlevt forsta natten i The Mother City, dvs Kapstaden. Bilden ovan ar inifran stadens fort och man ser Taffelberget i bakgrunden. Det berget ser man for ovrigt vart man an ar i staden. Igar lag jag i poolen, brande mig lite lagom (det ar som sagt +38) och kollade in Green Point (omradet dar jag bor, typ 500 m fran stadskarnan) samt Waterfront (nytt omrade med massa restauranger och varuhus mm). Sitter for ovrigt i Waterfront nu, var tvungen att ga hit och kopa ny laddare till kameran. Idag har jag varit runt i centrum och kollat in fortet, Long street, Bo-Kaap (muslimskt omrade med svinsnygga hus, bilden nedan), District 6-museet, Slave lodge och lite annat. Ikvall tankte jag kolla in barerna pa Long Street och imorrn ska jag pa en tur ut till kakstaderna. Kanske aven hinner med Robben Island pa eftermiddagen.

Har bara varit har i tva dagar men kan redan nu gora en forsta innelista.

Innelistan:
1. Taffelberget
2. Stora kvinnoarslen
3. Kreativa afrofrisyrer
4. Black Label (bira)
5. Nelson Mandela

Utelistan:
1. Surfar-/backpackerkillar med bar overkropp inne i city
2. Hogljudda turister
3. Killen som forsokte blasa mig pa 5 Rand nar jag kopte kepsen
4. Vanstertrafik
5. Indiska skraddare (har inte sett nagra men de ska alltid vara med pa utelistan)
#1 - - Handlarn:

Härligt gubben!

Keep up the good work! Ge oss mer videobloggande. Mitt liv är Grebo.

Tänk på att din korrespondens är det enda jag ser av omvärlden. Ett stort ansvar vilar på dina sönderbrända axlar. Det är viktigt att du ger en korrekt och bred bild av världen på andra sidan 35:an!

#2 - - Mr Shield:

Handlarn, hav förtröstan!



Snart är det ännu en individ som har sitt liv i Grebo. Då kommer ni vara flera som utforskar denna blogg för att se vad livet egentligen har att erbjuda.



#3 - - Nina:

Surfar-/backpackerkillar med bar overkropp inne i city på ute listan?? Det som är så trevligt...

Om ngr dagar kan du med gå och spänna dig när färgen tagit ... du är bara avis nu ju! ;)

Till top