Torsdag i Norpan

Tobi talar / Permalink / 0
Ni tror säkert att jag lever ett glamoröst lyxliv utan vare sig styrsel eller ansvar. Därför tänkte jag berätta om hur en vanlig arbetsdag i Norrköping kan se ut.
09.00 Var jag på pressvisning av en film på Cnema. Den hette "Jag, Anna" och var sådär...
10.45 Gick över till grannhuset och träffade Hanna på Flimmer som håller i deras filmfestival den 5-14 oktober. Har ni aldrig varit på Flimmerfestivalen så rekommenderar jag att ni gör ett besök. Programmet presenteras nästa fredag.

Sen gick jag ner till kontoret och satt lite vid datorn ett tag, innan det var dags att ge sig iväg igen...

13.00 Gick till Café Strykjärnet (Arbetets museum) och pratade med ägarinnan Judy. Det är för övrigt här som Bête Noire kommer att spela på Kulturnatten den 29/9.

14.30 Var på Våffelmakeriet och skrev en grej. Sen tillbaka till kontoret en kort sväng igen...

16.00 Gick till Trädgårdsgatan 3 och gjorde ett jobb. (Oj vad mörkt det blev. Nej, den bilden är inte från idag...)

17.00 Knallade upp till Café Solsidan och kollade in duon som lirade. Där mötte jag The Producer. Sen gick vi till bilen och åkte hem till Linköping.
Men dagen slutade ju inte där, för sen ska man ju skriva alla jobben och det tar ju lika lång tid till. Så är det att vara skjutjärnsreporter!
 
 
Till top