Kris i gratisätandet

Fest & sånt / Permalink / 7
Nej, nu får det snart vara slut med sommaren. Jag längtar till hösten så man kan gå på olika events, kundträffar, invigningar och liknande och gratisäta. Just nu är det så illa på gratisätarfronten att jag måste börja ta av olika presentkort etc. Det här Mc Donaldskortet på 100 spänn som jag fick, till exempel.
Eller dom här gratisfrukostarna jag har på Scandic Hilton...
Men kniper det kan man ju alltid åka ut till exempelvis ICA Maxi och svulla i sig deras smakprov.
Och så var jag ju nere på Rimforsa Strand nyligen och utnyttjade gratisbuffén jag hade innestående där.
Det irriterar mig även att Foodcourten på Stora Torget kursade. Där hade jag också gratisluncher kvar att utnyttja, men nu skiter sig det...
Till och med Bill har börjat snåla. Förr på våra bandmöten bjöd han jämt på en fin middag, men på senare tid har det på sin höjd blivit en slät kopp kaffe. Och Prutten ska vi inte tala om - vilken snyltare!!!
Nä du Figge, nu kommer jag snart ut till dig så får du bjuda på den där grillkvällen...
 
#1 - - Fotografen:

Ge mig 20 spänn så bjuder jag på lunch.

#2 - - Anonym:

snåljåp

#3 - - Anonym:

Den där frukosten på scandic kan du bjuda med mig på tycker jag!!

#4 - - Tobi:

Andra anonyma: Du får väl skriva namn i så fall...

#5 - - anonym:

Jag är ju prutten

#6 - - Figge:

Tobbe!
Innan spelningen nästa lördag ska ja bjuda på grillat - ja lovar. O folköl - så mycket du orkar dricka!! :-)

#7 - - Tobi:

Oj ojoj! Nu börjar det hända saker! Men jag anar att det finns någon hake...

Till top