Hektisk höst

Tobi talar / Permalink / 0
Igår var jag i Norrköping igen och grejade bland annat med blomsteraffären ovan, jazzkvällar på Enoteket samt två författare, så nu är man inne i vardagshetsen igen.
Först kom sommaren och då tänkte man: vad skönt med sommar, nu ska jag hinna med allt det där som jag inte hunnit med under året.
Sen kom hösten och då tänkte man: vad skönt med höstlunk, nu ska jag hinna med allt det där som jag inte hann med i somras.
Men trots att jag försökt rensa min kalender verkar denna höst bli stressigare än någonsin. Bara de senaste dagarna har jag bokat in champagneprovning, Fexeus show, Flimmers filmfestival och en spelning på en Oktoberfest. Lägg där till alla Palatsetkvällar, skivinspelning med Bête Noire, kräftskiva, kulturnatt, 40-årsfest, julfest och en massa andra grejer och man kan konstatera att hösten är fullbokad redan i september.
Och nu ska visst bilen besiktas också...
Till top