Dagens fynd på hallmattan

Tobi talar / Permalink / 0
Har börjat prenumerera på Vagabond igen, men ångrar mig redan så smått. Anledningen till att jag slutade var att det var en massa strul med trasiga tidningar och annat. Och även denna gång har det varit massa problem. Det tog dem över två månader att hitta min inbetalning, men nu har i alla fall första numret kommit. Får se hur länge det håller denna gång...
Sen damp det även ner en inbjudan till ett bröllop. Jag ringde och OSA:de på en gång - innan de hinner ångra sig...
Nu har jag alltså börjat casha in på min 40-årsfest. Figge brukar tjata om det:
- Knepet är att anordna en fest då och då för att få folk att bjuda igen. Har man en stor fest kan man leva på den i tio år. Den riktiga utmaningen är att fixa till en fest som verkar påkostad men som i själva verket är skitbillig, då kan man gå riktigt mycket plus när det är dags för andra att bjuda igen.
- Ett annat knep om man vill bli bjuden på många fester och äta gratis är att erbjuda sig att vara toastmaster. Folk brukar tycka att sånt är lite jobbigt och därför är toastmastrar eftertraktade. Det gör att man ofta blir bjuden trots att man egentligen kanske inte skulle ha blivit det. Där har du lite att lära Tobbe, brukar Figge säga.
 
Vem som är toastmaster på bröllopet? Figge såklart...
Till top