Palme, Ölvebro och Lehman

Tobi talar / Permalink / 1
Igår var jag i Åtvid och pratade med Hans Ölvebro. Ja, Hans Ölvebro som var spaningsledare för Palmeutredningen mellan 1988 och 1997.
Efteråt ringde jag till Lehman. Lemmy tror ju att han ska lösa Palmemordet efter att hans farmor häromåret plötsligt mindes något som hände 25 år tidigare på Kanarieöarna. Och han har ju till och med pratat med Leif GW Persson om saken.
Hur som helst lurade jag i Lehman att Ölvebro pratade om "Lehman-spåret" och sa att det var "sista halmstråt" för utredningen och att det faktiskt verkade rätt lovande eftersom det fanns andra uppgifter som backade upp ledtrådarna. Så nu tror Lehman att han ska få de där 10 miljonerna i belöning och har gått och impulsköpt en ny bil...
Så jag har tre frågor:
1. Ska jag ha dåligt samvete som lurat Lehman?
2. Kommer Lehman att lösa Palmemordet?
3. Vad skulle Lehman och Leif GW Persson prata om, om de tog ett järn ihop?
#1 - - Sixx:

1. Nej
2. Inte alls omöjligt
3. Någon gång under kvällen är det fullt tänkbart att Lemmy kommer prata om och kanske till och med visa sitt enorma organ..

Till top