Söndagsfrulle

Tobi talar / Permalink / 0
Igår började dagen med en lång hotellfrukost, förmodligen årets sista. Jag äter ju ganska många hotellfrukostar. Dels för att jag ofta bor på hotell, dels för att jag ibland får olika gratiserbjudanden. Men det händer också att jag helt sonika går och betalar för en hotellfrukost.
Kanske var det tidningen Pop som fick in mig på det spåret på 90-talet? Det snackades om att skribenterna där brukade starta dagen med att käka frukost på något hotell, vilket ansågs oerhört coolt vid den tiden.
Snart väntar en dryg månad med dagliga hotellfrukostar, och vad jag minns brukar de vara rätt bra "down under". I vilket fall kan de inte vara värre än de sötsliskiga sockerchockerna jag fick i Argentina i vintras. Jag ryser fortfarande när jag tänker på småkakorna, de rosa godisflingorna, saftjuicen, sockerkakorna och de florsockerpudrade bakverken. Usch!
Till top