Rosario dag 2

Resa / Permalink / 1
Jag sa ju att det är ett kanonhotell jag har hittat. Här får man champagne till frukost!
Efter den perfekta starten på dagen gick jag ut och kollade in stan.
Vem tror ni föddes och växte upp bakom denna port? Jo, det gjorde Che Guevara.
Men Rosarios största claim to fame är nog flaggmonumentet Monumento Nacional a La bandera, som bland annat består av ett flaggmuseum, en krypta för han som skapade flaggan och en stor obelisk som man kan åka upp i. Monumentet ligger nära Paranafloden, där det finns ett parkområde med andra monument och lite annat gott och blandat.
Och här ser man utsikten från obelisken. Jag vet inte varför jag envisas med att åka upp i alla dessa höga torn och byggnader, för jag tycker det är skitläskigt. Är det ett omedvetet sätt att försöka ta kontroll över min höjdrädsla? Benen skakar och jag får svindel, det jag känner är något mer än bara den vanliga respekt för höjder som alla har. Jag känner ren skräck, det är vidrigt.
Hur som helst, jag drar nog vidare redan imorrn, om jag bara får tag i en buss. Lite champagne till frukost, sen drar jag - hej svejs!
#1 - - Handlarn:

Byggnader byggnader o åter byggnader!
Va hände med alla spännande sidospår du lovat mej? Tror du börjar bli gammal!!

Haffa första bil du ser på gatan, efter champagnen, och be att få åka med. Oavsett vart. Eller ännu hellre en vespa!

Puss o kraaam från vinterGrebot!

Till top