Nästa resa

Resa / Permalink / 0
Jag har visserligen en vinterresa inbokad i januari, men efter det tänkte jag eventuellt testa en ny taktik. Oftast har jag ju en grovplanering som sträcker sig sisådär två år framåt i tiden, men nu funderar jag på om jag inte ska planera så mycket utan istället ha "carte blanche", så att säga. En tanke är också att göra fler korta resor framöver, typ weekendresor och kanske två, tre kortare resor på vintern istället för en lång tvåmånaders.
Sen har jag ju hunnit beta av ganska många "drömresor" så att fokus har börjat ändras. Sydostasien är jag exempelvis ganska klar med för tillfället. Även Australien/Nya Zeeland får nog vila några år efter vinterns tripp. Några besök till i Nordamerika kommer det att bli, men sen blir det nog paus även där.
Just nu är jag nog mest sugen på dessa platser:
*Alaska
*Sydkorea
*Slovenien
*Etiopien
*Rio de Janeiro
*Karibien/Centralamerika (generellt)
Till top