Motalas deckardrottningar

kultur / Permalink / 0
Jag har ju "mina" östgötska bokbrudar som jag hajpar ständigt och jämt, och i går träffade jag tre av dem. Från vänster: Lotta Lexén, Emelie Schepp och Susanne Boll.
Alla dessa tre är från Motala och Emelie släpper för övrigt sin nya bok nu i maj. Jag ska på releasefesten, men dessvärre kommer det bli en lugn kväll för mig för jag såg precis att jag lovat att köra grejer åt en viss person senare på natten. Ja, ni gissade rätt. Det är återigen The Producer som tvingar mig att vara fyllechaffis/humpare. Ständigt denna Producer...
Jag rörde förresten till det häromdagen när jag skrev att jag skulle träffa Sofie Sarenbrant (en annan östgötsk författarinna). Det var ju givetvis Susanne Boll jag menade. Men jag ska intervjua Sarenbrant också framöver, så frågan är fortfarande giltig: vad ska jag fråga henne? Kom med förslag.
Dagens fynd på hallmattan får bli Susannes böcker (okej, jag erkänner att bilden är riggad. Jag fick dem av henne i Motala igår). Den senaste gör jag nog en recension på och de andra blir perfekt till sommarens hängmatta...
Till top