45 kvar

Tobi talar / Permalink / 0
Sommar dag 81: Halvsol och inte mycket mer
Jaha, nu verkar det som att sommaren börjar sjunga på sista versen, vilket får mig att tänka på kommande somrar.
Enligt statistiken är min (född 1973) förväntade livslängd 87 år och sex månader. Det är rätt intressant att medellivslängden ökar med en månad för varje år senare man föds.
Historiskt har det till stor del kunnat förklarats med saker som minskad barnadödlighet, vaccinering, bättre sjukvård osv men också med en mängd andra faktorer som säkrare trafik, färre mord, förbättrad arbetsmiljö mm.
Hur som helst borde jag då ha cirka 45 somrar kvar. Än så länge är det ingen fara på taket men snart börjar det bli dags att hushålla med somrarna så man inte slänger bort dem på skräp.
Men än viktigare blir att verkligen ta till vara på de återstående after worken. Kör jag en AW varje fredag i resten av mitt liv har jag bara 2340 AW kvar, vilket kanske låter mycket men är en oroväckande låg siffra när man verkligen tänker på det. Det gäller med andra ord att inte missa ett enda tillfälle - så på fredag drar vi igång!
Till top