Mot Chile!

Resa / Permalink / 0
Sådär, då har jag även bokat vinterns resa - och den går till Chile!
Jag berättade ju om Chicagoresan som strulade på en massa sätt, men frågan är om inte Chileresan var ännu värre. Men nu har jag fått till den i alla fall. Puh...
Ja, nu blir det ju inte bara Chile utan vi ska även till Paraguay och Argentina. Och vi det är jag, Stor-Frazze och Lill-Frazze.
Vi flyger till Buenos Aires i mellandagarna och firar nyår i Corrientes (eller Resistencia). Efter det är planerna lite luddiga men i grova dag så ska vi ta en sväng till Paraguay och sen ner till Chile (Santiago, Valparaiso, Vina del Mar). Förhoppningsvis kommer vi även till Påskön, men vi avvaktar lite med det eftersom det är så dyrt att flyga dit. 10 000 för typ tre dagar är trots allt rätt saftigt, men vi håller ögonen öppna om priset skulle komma ner till hälften - då slår vi till.
Sen avslutar vi i Argentina. Jag har ju hajpat Mendoza, så det är det enda Frazzarna tjatar om. Vad vi gör mellan Mendoza och hemresan från BsAs är lite oklart men det finns många alternativ som funkar: Bariloche, Bahia Blanca (Anahis hemstad), Mar del plata mm. Det bestämmer vi under resans gång och det kommer bli kanon i vilket fall.
De tre översta bilderna är Santiago, den närmast över är Valparaiso och den understa är Vina del mar. Och alla tre ställena är alltså Chile. De ligger jäkligt nära varandra och det är även nära till Mendoza därifrån plus att det är från Santiago man flyger till Påskön.
Malbec, Anderna, Quilmes, Tito Beltran, tango, bife de lomo, San Telmo - tänk snart är jag där.
Till top