Uppdrag i Singapore

Resa / Permalink / 0
Två saker stod på agendan den tredje dagen i Singapore: att kolla in Marina Bay-området och att leva snålt för att i någon mån kompensera för fiaskot kvällen innan.
Singapore förresten...varenda gång jag hör det namnet tänker jag på en bussguide jag hade i Vietnam för sisådär tio år sedan. Han drog en massa dåliga ordvitsar (som han själv var ensam om att uppskatta), bland annat denna:
- You know what country the people are very poor but sing anyway?
-???
- Singapore...ha ha ha!
Marina Bay är ett nytt område vid utloppet av Singapore River med bland annat parken Gardens by the bay. Vanligtvis är ju parker svintråkiga, men den här var riktigt bra. Förutom de konstiga träden, fanns det en massa annat också, bland annat den här vidriga ungen...

Gillar man spännande arkitektur är Singapore en stad att kolla in. Det finns en del helt sjuka byggnader, men många av dem ligger lite utanför city, så det tar vi nästa gång.
Efter denna utflykt drog jag mig hem till Little India och sen på kvällen var det dags att ta nästa flyg...
Till top