Koll på skalbolagen

Tobi talar / Permalink / 0
Planeringen inför årets skaldjurssäsongen är i full gång. Igår var jag vid Tannefors slussar och gjorde ett jobb, men jag har ju ofta dolda agendor när jag är ute på grejer och planen var att luska lite kring deras skaldjurskvällar. De är redan igång på torsdagarna och under juli kommer de även att köra på onsdagarna, kan jag meddela.
Idag ska jag till båten Esperanza som också har börjat med skaldjurskvällar, dock på fredagarna.
Har även lyckats få fram datum för årets räkbåt. Det gäller ju att pricka in de kvällar Chrilla J spelar, och det har jag nu koll på.
Enda smolken i glädjebägaren är att det är tveksamt om Dentusgrottan ska ha några skaldjurskvällar i sommar. Förhoppningsvis kan vagnen komma förbi åtminstone någon kväll, så vi håller tummarna.
Och skulle det skita sig totalt finns ju alltid Fiskaffärn i Tannefors...
Skaldjurssäsongen 2015 - snart kör vi!
Till top