Mer People åt folket

kultur / Permalink / 1
Igår åkte jag ut till Ganymeden (döp om NU!) för att hänga med Linköpings hetaste (och mest svårgooglade) rockband People. De kör 60-talsinfluerad rock som ni kan lyssna på här: https://soundcloud.com/peopleofficial
En av medlemmarna är från Bankekind, vilket fick mig att fundera på vilka mer rockband som kommit från detta frireligiösa näste. Det enda jag kommer på är Proctor med Correns chefredaktör Anna Lindberg i sättningen. 
Oj oj oj, så dåliga de var, Proctor alltså. Faktiskt bland det sämsta jag sett på en lokal scen. Men icke desto mindre kan de ändå vara det bästa som Bankekind fått fram. Kan det verkligen vara så illa?
Kom gärna med tips på andra Bankekindsband som jag missat (om det finns några).
#1 - - Mr Oizo:

"Nu blåser vi i snuten" med Plate and Ming på sång. Svinstasjön på bas och Ester Baizat på rythm/lead.

Till top