Tio skäl att älska Tannefors

Tobi talar / Permalink / 3
Som jag undrat tidigare: hur kommer det sig att inte alla Linköpingsbor vill bo i Tannefors? Varför bor det folk i Vasastan, Gottfridsberg och Valla? Helt obegripligt om ni frågar mig.
Tannefors har nära till centrum, Stångebroområdet och flygplatsen, och snart även den nya tågstationen. Det är grönt, fri parkering på gatorna och allmänt trevligt. Rätt sida av stan är det också.
Här följer tio konkreta saker som gör Tannefors till den bästa (och kanske enda?) stadsdelen man kan bo i i Linköping:
1. Tannefors slussar
2. Drottningtorget
3. Åbacka café
4. Scandics champagneveranda
5. Stångån
6. Fiskaffären
7. Boulevardkänslan på Nya Tanneforsvägen
8. Grässlänten/pulkabacken/grillområdet/solstället bakom mitt hus

9. Engelska husen
10.Tanneforskyrkan modernistiska arkitektur
Tannefors rules OK!
#1 - - Julia:

Extremt mysiga bilder:) Ha en fin dag <3<3

#2 - - Linnea:

Åh håller med dig till punkt och pricka!! Har bott i Tannefors i snart två år och jag vill aldrig flytta här ifrån! I 4 månader bodde jag precis vid resecentrum men det var riktigt tråkigt, bara högljutt, asfalt och trafik... Tannefors är klart den finaste stadsdelen i hela Linköping! =)

#3 - - Nina:

Du glömde Stilfloristerna och Butik Mariette, 2 skäl att åka till Tannefors!

Till top