Bokmässan

kultur / Permalink / 0
Igår var jag på Östergötlands bokmässa på biblioteket och det var som vanligt trevligt, även om årets upplaga kändes namnmässigt lite svagare än normalt.
Jag snackade lite med Christer Fällman och fick hans nya bok Konstscen Östergötland.
Hann även lyssna lite på Bläx (stavas det så?) och hans kollega som pratade om sina Åtvidsböcker.
Var farligt nära att bli osams med Emelie Schepp (men jag tror jag klarade mig...) och höll nästan på att boka in Susanne Bolls band på palatset. Dessutom blev jag utskälld av en gubbe för att jag tog godis från hans bjudskål, lovade nästan en intervju med en steampunkförfattare från Rimforsa och tog fel på person när jag snackade med Göran Redin och trodde att en av hans kunder var en Grebobo jag känner. De där bokmässorna är livsfarliga!
Igår var det även City Art Link. Vad? Jo, det där kulturfiaskot som tillåts pågå år efter år utan att nånsin utvecklas till något vettigt. Platensgatan, hippaste gatan i stan, körde sin egen grej "Gatuliv", och det var däremot lyckat.
Till top