Checkat in i Chicago

Resa / Permalink / 1
Sådär, nu är jag på plats i Chicago. Har haft lite strul med datorn, så egentligen är det morgon den tredje dagen nu, men vi tar det i tur och ordning...
Flög från Linköping - med SAS, vilket jag tror var premiär för mig. Tror inte heller jag varit på flygplatsen i Köpenhamn tidigare heller, så det var lite kul.
Landade i Chicago framåt kvällen och tog in på hippa ACME Hotel vid Magnificent Mile (centrum/shoppingområde). Kan vara det hippaste hotell jag bott på. Orkar inte förklara, men tro mig - det är hippt!
Kuddar till förbannelse, då vet man att man är i USA...
Inte speciellt blåsigt här i "The windy city", men varmt och klibbigt. Åtminstone när jag kom, igår var det mulet och småregnigt.
Hann inte så mycket första kvällen förutom att ta en runda i den närmaste omgivningen och käka. Jag hade bestämt redan innan att jag ville ha ribs, så det blev det. Till skillnad mot Sverige kan de ju laga ribs i det här landet. Och lyssna noga nu, för så här ska riktiga ribs vara: 1. Köttet ska vara rosa. 2. Fett och senor har liksom kokat bort så man äter allt, utom benen. 3. Håller man i ett ben och skakar lite så ska köttet lossna.
Till det blev det riktigt jävla amerikanskt potatismos och himmelska bönor. Plus några lokala öl...
Aaaaah, jag älskar USA. Det är enkelt och genuint. Folk är lättsamma och trevliga. Man hör ofta människor som klagar på USA, men de har förmodligen inte varit här eller också är det såna som klagar på allt...
Dag två blev desto aktivare. Rapport kommer om några timmar, nu ska jag ut en sväng på stan...
#1 - - Mr Shield:

Jag älskar också USA, alltid trevligt och roligt att resa där.

Till top