Puerto Iguazu

Resa / Permalink / 0
Det kanske är dags att byta namn på Chilegänget 2016? För vi verkar ju aldrig komma till Chile. Efter Argentina och Paraguay är vi nu tillbaka i Argentina igen, närmare bestämt i Puerto Iguazu.
Igår hyrde vi en privatbil som körde oss från Encarnacion upp till Puerto Iguazu. Det började med två timmars bilkö vid gränskontrollen vid Posadas, men efter det rullade det på bra.
Tills vi fick punka...
Vi stannade på ett ställe och käkade parillada, och där lyckades jag äntligen lura i Frazze morcilla. Tjoho, ett av uppdragen är genomfört.
Vi kom fram till Puerto Iguazu framåt kvällen och checkade in på boendet. Vi har fixat en schysst lägenhet som är billig och har bra läge mitt i centrum. Bra balkong också.
På kvällen gick vi ut och käkade och hittade ett bra ställe på Cordoba, och sen en bar vid sjugatukorsningen.
Puerto Iguazu är en trevlig liten stad. Jag var ju här för två år sen och det var kul att komma tillbaka. Nu är det morgon den 5:e och brorsorna har dragit till Iguazufallen (Argentinasidan) men jag stannar hemma idag och ska fixa med lite grejer, bland annat boka hotell i Mendoza. Hade gärna gjort ett återbesök vid fallen, som jag tyckte var det bästa på min förra Argentinaresa, men orkar inte lägga en hel dag på det. Imorrn däremot, ska vi förmodligen kolla in Itaipu-dammen och då är jag på hugget igen.
Till top