Prince Edward Island

Tobi talar / Permalink / 0
Efter några dagar som inte riktigt motsvarade förväntningarna blev det en riktig höjdardag på Prince Edward Island. Jag tog första morgonfärjan dit. Jag har väl berättat hur mycket jag gillar att åka bilfärja?
PEI är Kanadas minsta provins och det är nära till allt. Så jag hann se en hel del, från Georgetown...
...till Summerside, där det blev en hummerlunch.
Kunde även pricka av en av mina roadside attractions - rymdfärjan 
PEIs största turistmagnet är Cavendish där "Anne på Grönkulla" utspelades. Här har vi gården Green Gables..
 
 ...och här är Annes rum.
Sen avslutades det hela med en härlig kväll i mysiga och pubtäta Charlottetown. Efter några dagar av halvtråkig mat och blaskig öl hamnade jag på ett kanonställe som också var ett bryggeri, och testade sex av deras sorter.
Så Charlottetown levererade som jag hade hoppats. Nu blir det Confederation Bridge över till New Brunnswick.
Till top