En dag på Hollywood Studios

Resa / Permalink / 0

Idag var jag på Hollywood Studios som är Disney´s motsvarighet till Universal Studios. Men jag skulle nog ha kört de två temaparkerna i omvänd ordning för Hollywood Studios är mindre, tråkigare och sämre. Känns mer inriktad mot barn, har färre åkattraktioner och känns lite sämre i varje detalj.
Med detta sagt blev det ändå en trevlig heldag där jag bland annat åkte Twilight Zone-hissen, Aerosmith-bergochdalbanan, var på 3D-show med Mupparna, åkte ett filmhistoriskt tåg, kollade på Star Wars-show samt åkte Star Wars-rymdskepp.

Och så var jag på en stuntshow med Indiana Jones.
Bergochdalbanan och Twilight Zone var riktigt bra, men en del andra saker kändes nästan lite B. Dessutom var det långa väntetider och ganska tråkiga miljöer. Det känns som att Hollywood Studios skulle behöva titta lite på konkurrenten och skärpa till sig en smula.
Nu lämnar jag Orlando...och vet faktiskt inte riktigt var jag hamnar imorgon.
 
Till top