Från Connery till Craig. Del 19

Film / Permalink / 0
Alltså Brosnan är ju alltid bra, men hans Bondfilmer börjar redan kännas oväntat mossiga. Christmas Jones och jag tycker att "Goldeneye" fortfarande håller, men redan med "Tomorrow never dies" började man ana oråd och med "Världen räcker inte till" finns det något - kanske tidens tand?, kanske att jag sett den flera gånger tidigare - som gör att jag har svårt att helt gå igång.
 
Jodå, det är fortfarande en av de bättre Bondfilmerna hittills, så jag ska inte gnälla för mycket. Men den borde vara ännu bättre, för den innehåller en massa bra saker. Tex M:s större roll, tortyrscenen i den där skruvstädsstolen, när Christmas och Bond åker pipeline, skurken som inte känner smärta, båtjakten på Temsen, coola repliker, Q:s farväl. Men som sagt, det är nåt med den här filmen som gör att den känns lite tråkigare än vad den borde vara.
Nu har vi bara en Brosnanrulle kvar: "Die another day", som jag minns som en cool film och något av en personlig favorit. Fast nu börjar jag bli orolig om den verkligen var så bra som jag minns den...
Betyg: 3 av 5
Till top