Living the dream like a London queen - oi!

Resa / Permalink / 0
Började fredagen med en rejäl engelsk frukost, sen tunnelbanan till Towern.
Spanade in Tower bridge och "Gurkan"...
Knallade sedan bort till Borough market, på andra sidan Themsen.
Fortsatte på South shore...
...bort till Shakespeares Globeteater...
...där jag tog Millenniumbron över till S:t Pauls cathedral.
Där blev det lunchpaus med en pint och bangers&mash i Yorkshirepudding.
Sen var det sags att kolla in den gamla tidningsgatan Fleet street...
och Covent garden.
Därifrån är det inte så långt till British museum, som har fritt inträde. Museet är enormt och det finns hur mycket som helst att titta på, men jag koncentrerade mig på mumierna.
Höjdpunkten var såklart att få se Rosettastenen!
Sen var det pubdags igen. Och har jag inte gått hem så sitter jag väl där än.
Till top