Leva life i Liverpool. Dag 2

Resa / Permalink / 0
Kul att få sina fördomar bekräftade om engelsmän. Drängfylla, dålig mat och de klär sig som det vore sommar oavsett väder. Men jag har det göööött. 
Började dagen med en fruktansvärd engelsk frukost där jag inte ens kunde lista ut vad hälften på tallriken var. Sen ut på stan. 
Kollade Bombed out church, gamla och nya katedralen.
Sen ner till hamnen för en steak and ale pie på The pumphouse.
Och sen måste man ju gå på Beatlesmuseet, trots att jag inte är nåt större Beatlesfan.
Gav The cavern en ny chans, och fy fan... volymen på elva överallt för att överrösta varandra och folk dunderpackade redan klockan 16. Och så är det möhippor överallt, hela tiden.
Så jag avslutade med en oktoberfest istället, tacka vet jag tysk ordning och reda!
Till top