Vilket praktfiasko!

Tobi talar / Permalink / 2
Vilket praktfiasko!

Vilken fiasko-kväll!

Skulle på Strip Music på Skylten igår. Insläpp 19. Ok, då börjar väl förbandet runt 20 och Strip Music typ 21. Knappast tidigare eftersom det är fredag och allt.
Perfekt, tänkte Phalén och jag. För vi hade själva en spelning i Landeryd klockan 18. Men det skulle ju inte bli några problem att hinna.
Så vi spelar. Och vilken fest! God mat och fri sprit! Singeltjejer! Partystämning!
Men klockan börjar dra sig mot 21 så vi tar en taxi till stan. 260 spänn - men det är det värt! Framförallt eftersom mina favorittjejer Anna & Carro kommer vara där! Men även Hörström samt Anders & Kalle skulle dit.
Kommer fram till Skylten tio över nio. Och då är konserten slut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Va fan!? Konserten slut klockan nio?! En fredag!? Inklusive förband!?
Det visar sig att Strip började lira 20.40 och körde fram till nio typ.
I entrén möter vi Kalle och Anders. Anders är svinförbannad dels för att konserten var så kort och dels för att den var dålig. Oengagerat och allmänt kasst. Och Henric de la Cour som brukar vara en sån gnistrande scenpersonlighet sjöng uselt och verkade frånvarande. Anders gick till och med in i logen och skällde ut Strip Music.
När vi står där och är arga kommer plötsligt Strip Music gående. Jag säger "Jag missade konserten" till Henric de la Cour, som svarar "Schysst!"
??????
Så vi går hem till Rektal Käse och super till istället och lyssnar på Space Age Baby Jane. Andra skivan - så jävla bra!
Phalenin försvinner och kommer tillbaka med Elin. Anders blir dyngad. Rektal Käse visar sin dvd från Hultsfred. Patriotelsson och Niklas Svedlund dyker upp.
Sen går vi på Platens glada i hågen och har glömt hela Strip Music-debaklet. Vem får vi syn på då? Jo, då sitter den där sopan Henric de la Cour vid ett bord och limmar på en brud. Självklart kan inte jag och Rektal hålla oss (han missade för övrigt också konserten) utan går fram och börjar snacka med honom. Inte mycket vettigt blir sagt utan det slutar i småtjafs. Vi blir så förbannade att vi drar till L´Orient istället. Det är ett plejs man kan lita på.
Det verkar hela LKPG-kultureliten också tycka, för där snackar jag med en av Socialen-killarna, Sami såklart (i keps igen - hur ska han ha det?), Oljud-bossen (som arrangerade Strip Music-konserten) och Those Pyjamas-sångaren (som jag har halv-dissat tidigare).
Det var den fredagen det.

Nästa vecka ses vi på Socialen!
#1 - - iml:

vilket skämt att LKPG har en kulturelit.
Linkan måste vara Sveriges mest LAGOM-iga stad

#2 - - Tobi:

Hade du vetat nåt om Linköpings kulturliv hade du insett att jag var på skojhumör när jag nämnde Oljud, Sami, Socialen och Those Pyjamas. Det är visserligen den verkliga kultureliten, men det man brukar mena är saker som Östgötateatern, Correns kulturkrönikörer, SON, Bertil Torekull osv

Till top