Grillsommaren 2012

Tobi talar / Permalink / 3
Sommaren 2008 gick jag all in med grillningen och klarade av 30 grillningar. Efter det har jag landat på kanske 15 grillningar per sommar och årets grillsommar har också börjat lite trögt. Fram till nu, för nu är jag inne lite i ett stim. Dock erkänner jag att jag fuskar lite med elgrill ibland...
Planen den närmsta tiden är att snylta till mig grillningar hos Svesse&Nina, Rimås och Figge, där jag riktigt kan smörja kråset och tömma deras ölförråd. Dessvärre verkar dom ana oråd och är lite svårflörtade när jag föreslår att dom ska bjuda mig på grillkvällar. Så min fråga är: vad är det bästa knepet för att bjuda in sig själv på grillning hos ovannämnda personer?
#1 - - linköping:

Satsa på prutten med familj.

#2 - - Tobi:

Prutten - gratisätarnas konung nummer ett? Jag har försökt få honom att bjuda på något, om det så bara är en glass eller godisbit, sedan hösten -97 utan att lyckas...

#3 - - linköping:

Ok. Inget fint signum för den familjen.
Annars tror jag att du ska köpa med dig en flaska vin och ett paket korv när du besöker nämnda i texten. Bjud dem så de glömmer vad du skrivit. Sen bjuder de resten. Du kommer gå med vinst!

Till top