På skiva: Melissa Horn (Nolltretton, september)

På skiva / Permalink / 0

Melissa Horn
"Om du vill vara med mig"
SONY

Darrig röst, bittra texter och tonvis av självömkan - javisst, Melissa Horn är tillbaka. På hennes fjärde skiva får vi mer av den vara som relativt snabbt skaffat henne en stor publik, det vill säga: ytterligare en platta med stillsam vispop.
"Om du vill vara med mig" är måhända något bättre än den gnälliga och jag-centrerade "Innan jag kände dig" från 2011, men man tycker att hon borde ha kommit längre som artist så här långt in i karriären. Sedan debuten har hon egentligen inte utvecklats ett dugg utan står kvar och stampar med samma deprimerande textrader, samma linjära låtarrangemang och samma eviga relationsproblem. Man önskar att det skulle hända något, vad som helst, som för in lite dramatik, liv och lust i såväl hennes personlighet som i hennes sånger.
På sin höjd blir det vän bakgrundsmusik av det hela, men jag hör inget som sätter spår, berättar nåt om samtiden eller för svensk musik framåt.

2/5
Till top