Dulce de leche

Resa / Permalink / 0
Jag tror banne mig att Mendoza håller på att ta sig in i det absoluta toppskiktet bland Stellenbosch, Napier, Quebec och Lamai. En riktig höjdarstad! Jag nämnde ju min nästa Sydamerikatripp i ett tidigare inlägg, men måste lägga till ett återbesök i Mendoza bland de planerna. Det blir ju perfekt i samband med att man ska till Santiago, som ju ligger direkt på andra sidan bergen.
Hur som helst började dagen med att jag kollade in stan och bland annat Plaza Independencia (ovan). Därifrån utgår den centrala gågatan Sarmiento som vi ser här.
Där är packat med caféer och restauranger och där käkade jag lunch och tog en bira.
Sen var det dags att boka en vintur till imorgon. Argentina är generellt rätt kass på turism, och det gäller även vinturerna, men jag hittade i alla fall en halvdagstur till Maipu som verkar bra.
Hem till poolen någon timme och sen fräscha till sig för kvällens utgång...
Klart man blir lite stolt som svensk när man hittar denna gata...
Den stora restauranggatan Avenida Villanueva är riktigt bra, med mängder av krogar på varje sida. Så här ser det ut:
Idag fick jag en så stor köttbit att jag bara orkade äta upp en tredjedel. Och då brukar jag ändå ses som en mänsklig avfallskvarn som äter allt så länge det finns nåt kvar. Mendoza....aaaaaah, ikväll ses vi över borden igen!
Till top