Wonthaggi till Geelong

Resa / Permalink / 0
Lämnade Wonthaggi och satte sikte på Phillip Island, som är lite som...tja, Victorias motsvarighet till Öland, skulle man kunna säga. Jag hade gärna velat se deras berömda Penguin Parade, när pingvinerna vandrar från vattnet upp på land varje kväll, men det passade tyvärr inte mitt schema. Kollade in staden Cowes, som var trevlig och sen udden The Nobbies med sina klippor och sitt blowhole(!). Kanske mest för fågelskådare, men okej ändå.
En bit bort låg Pyramid Rock...lite Thailandsvarning på den...
Sen körde jag mot Mornington Peninsula (som verkade ganska bra, hade velat kolla in mer), och därifrån tog jag färjan till fina Queenscliff. Jag vet inte vad det är, men jag är nästan barnsligt förtjust i att åka färja. Och det var svinkul den här gången också.
Och sen kom jag alltså till Geelong som blev en omedelbar favorit, men det har jag ju redan berättat lite om.
Hela hamnen kryllar av den här typen av gubbar, och hela stan känns lite roligare än de andra ställen jag besökt i Australien. Fin stad med mycket historik.
Hamnade på stället nedan på kvällen, och kallt var det. Hade långärmat för första gången på resan, men bra ställe ändå som sagt.
Till top