Spöklägenheten till salu - igen

Tobi talar / Permalink / 5
Nu är lägenheten bredvid min till salu igen! Vad är det som pågår där inne egentligen? NÅT skumt är det definitivt.
(Min balkong är den med olivträdet)
Det började för några år sen med ett äldre par som bodde där. Gubben låg och hostade om nätterna tills det plötsligt blev tyst. Sen fick jag reda på att han hade dött.
En tid senare började även tanten hosta och snart var även hon borta (vet ej om hon dog eller bara flyttade).
Sen flyttade en yngre kille in - som också började hosta om nätterna!
Plötsligt var han också borta och sen tror jag det har bott två andra personer där under korta perioder. Men värst är nog den nuvarande hyresgästen, som gjort att jag verkligen tror att det spökar där på andra sidan väggen.
Jag sitter ofta uppe sent och jobbar, och då mitt i natten när det är knäpptyst kan det vara ganska lyhört. Och kanske en gång i veckan hör jag hur personen på andra sidan plötsligt skriker "NEEEEEEEEEEJ!!!!!" och börjar föra ett jäkla liv där inne.
Vad f-n är det som pågår? Det låter som att han blir överfallen av demoner.
Hur som helst ska det bli intressant att se vad som händer när nästa person flyttar in - och hur länge vederbörande blir kvar. Mitt tips är max två år.
#1 - - Mr Shield:

Vidrigt!!

#2 - - C:

Usch, vad hemskt, där skulle jag aldrig sätta min fot :(

#3 - - Marika Yngvesson - Elitryttaren:

Men så märkligt :/ Och läskigt :o

#4 - - Patte:

Du brukar ju sola naken på din balkong då du påstår att det inte finns någon insyn. Uppenbarligen har denna grannlägenhet insyn!

#5 - - Toomas:

Köp skiten och slå ut väggen!

Till top