Vinprovning Tema: Australien

Fest & sånt / Permalink / 0
Igår hade vi vinprovning här igen. Det har ju blivit en fin tradition att jag köper med mig vin hem från mina resor som sedan Martin, Vickan, jag och Jossi provar och käkar nåt gott till. Och igår var även Bella med.
Vi har halkat efter lite i schemat, så igår var det Australien som gällde - där jag var FÖRRA vintern. Men till sommaren är planen att vi ska klara av Chilekvällen (senaste resan) så vi hamnar i fas igen.
Tidigare har vi bland annat provat viner från Sydafrika, Argentina och Nya Zeeland.
Det är alltid lite nervöst när man ska prova ett vin som man tyckte var svingott när man köpte det ett halvår, ett år tidigare men min Shiraz 2009 från Murray Street Vineyards (Barossa) var verkligen lika kanongott som jag mindes det.
Sen käkade vi hemmagjorda hamburgare och fuskade lite genom att dricka öl. Vi fuskade förresten med hamburgarna också genom att strunta i rödbetan och ananasen, som annars ofta ingår i australiensiska burgare.
Och vegemiten skippade vi helt...
Till top