Braviken

Tobi talar / Permalink / 0
Jag ångrar en massa saker i mitt liv, och en av dem är att jag har bott så många år i en inlandskommun. Vilket slöseri med liv!
Därför är jag glad att jag nu har Bråviken runt knuten. På en kvart kan man cykla från city ut till Lindö och bada (även om det är en dålig badplats) eller käka på hamnkrogen. Att säga att vi kommer bo vid havet i Inre hamnen är kanske att ta i, men det kommer definitivt vara hamn- och havskänsla i området. Och Bråviken har jag lärt mig älska mer och mer. Där åker man vackra Strandvägen när vi ska ut till Bellas familjs sommarstuga, där ligger Sjöstugan, Marmorbruket och Vildmarkshotellet. Där åker vi i Bellas pappas båt på somrarna. Längre ut ligger Nävekvarn, Mauritzberg och så småningom Arkösund. Utsikten, badholmarna, båtstugorna. Havet står för frihet, drömmar och känslan av att vara kopplad till den stora världen. Jag älskar havet och kommer aldrig ångra att jag flyttade till Norrköping.
Till top