Arrgh!!!

Tobi talar / Permalink / 5
Innan jag glömmer bort det ska jag bara ventilera min "God fortsättning"-ilska.

"God fortsättning"-frasen börjar användas av folk redan i mellandagarna vilket är helt fel. Det måste vara det mest missbrukade uttrycket i landet.
"God fortsättning" betyder ju "God fortsättning på det nya året" och ska således inte användas förrän det nya året kommit igång.
Korrekt tid för att svänga sig med "God fortsättning"-frasen är tiden mellan nyårsdagen och trettonhelgen. Glöm aldrig det!
#1 - - urax:

Ärligt, äntligen någon som ger mig rätt! Jag blir alltid tillrättavisad när jag säger godjul i mellan dagarna eller bara drar till med ett "ha det bra" för att jag inte vet vad jag ska säga. "Hrm, Mimmi, god fortsättning heter det.." ååh!

#2 - - Tobi:

Skönt att det finns flera vettiga personer! Upp till kamp mot "God fortsättning"-missbrukarna.

#3 - - Toomas:

Vadå!?! Jag trodde att man menade god fortsättning på julen, eller?

#4 - - Tobi:

Men julen fortsätter ju inte. Den tar ju slut efter annandan.

#5 - - Anna:

julen håller väll på till 20a knut?? eller nått... :D

Till top